NOKIAN WR SUV 3
Opony zimowe Nokian WR SUV 3 to propozycja dla kierowców samochodów typu SUV i 4x4. Produkcja opon zimowych Nokian WR SUV 3 wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, nowoczesne technologie oraz wieloletnie doświadczenie i wiedzę firmy Nokian Tyres. Liczne testy potwierdzają bezpieczeństwo, precyzje prowadzenia i wytrzymałość opon Nokian WR SUV 3.
Symetryczny, kierunkowy wzór bieżnika oraz nowoczesna mieszanka gumowa Nokian Twin Trac SUV Silica skutecznie zapobiegają zjawisku aquaplaningu i poślizgowi na błocie pośniegowym.
Wyjątkowa mieszanka gumowa Nokian Twin Trac SUV Silica z dużą zawartością naturalnego kauczuku, krzemionki oraz oleju rzepakowego reaguje na zmiany temperatur oraz gwarantuje dobrą przyczepność, ekonomiczną jazdę i odporność na zużycie
Specjalny kierunkowy wzór bieżnika w kształcie strzałki oraz centralne wzdłużne żebro odpowiadają za stabilne i precyzyjne prowadzenie samochodu w zmiennych warunkach pogodowych panujących zimą na drogach Europy Środkowej. Kierowcy samochodów SUV o większej mocy silnika mogą cieszyć się bezpieczną i bezkompromisową jazdą na suchej, ośnieżonej jak i pokrytej błotem pośniegowym nawierzchnią.
Chwytaki śniegowe Snow Claws oraz liczne lamele umieszczone w blokach bieżnika odpowiadają za maksymalną przyczepność opony na świeżym, miękkim śniegu.
Lamele blokujące 3D Lock Sipes dzięki wbudowanemu w mechanizmowi blokującemu wspomagają blok bieżnika podczas otwierania się lameli.
Szerokie polerowane rowki skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe z powierzchni bieżnika zapobiegając zjawisku aquaplaningu.
Stabilizatory Groove Lifts znajdujące się w blokach bieżnika obok żebra centralnego zapewniają pełną kontrolę i stabilność prowadzenia na suchej drodze.
Innowacyjna technologia Nokian Aramid Sidewalls – technologia aramidowych ścian bocznych zapewnia ochronę przed przebiciem oraz przecięciem boku opony. Włókna aramidowe wykorzystane w przemyśle lotniczym i militarnym wzmacniają ścianę boczną opony czyniąc ją wytrzymałą na uszkodzenia.
Znajdujące na centralnym żebrze cyfry tzw. wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) informują o głębokości bieżnika wyrażonej w milimetrach. Symbol płatka śniegu tzw. zimowy wskaźnik bezpieczeństwa (WSI) wskazuje głębokość bieżnika na poziomie 4 mm. Wraz z zużyciem się opony cyfry zanikają. Znikający płatek śniegu informuje kierowcę o granicznej wartości 4 mm i konieczności wymiany opony na nową. Oba wskaźniki wpływają na poprawę bezpieczeństwa jazdy.