NOKIAN WR SUV 4
Opony zimowe Nokian WR SUV 4 zapewniają precyzyjne prowadzenie, stabilną jazdę oraz dobrą przyczepność niezależnie od tego czy poruszasz się po suchych drogach w ruchu ulicznym czy po ośnieżonych i pokrytych błotem pośniegowym nawierzchniach poza miastem.
Projektowanie opon Nokian WR SUV 4 zostało oparte o nowoczesne i innowacyjne technologie. Opony zostały poddane wielu testom przeprowadzony na torach testowych oraz ośrodku badawczym White Hell należącym do firmy Nokian Tyres.
Opony zimowe Nokian WR SUV 4 wykorzystują pionierską technologię Climate Grip Concept, która łączy w sobie specjalnie zaprojektowaną mieszankę gumową Nokian WR SUV Winter, kierunkowy wzór bieżnika oraz unikalny system lameli. Te wszystkie rozwiązania gwarantują pełną kontrolę, precyzję prowadzenia, bezpieczeństwo i przyczepność na suchej, mokrej oraz pokrytej śniegiem i błotem pośniegowym nawierzchni.
Innowacyjna mieszanka gumowa Nokian WR SUV Winter zawierająca wysoką zawartość krzemionki reaguje na nagłe zmiany temperatur. Zapewnia pewne prowadzenie, przyczepność oraz komfortową jazdę. Połączenie mieszanki gumowej oraz kierunkowego wzoru bieżnika wpływa na niższe opory toczenia obniżając wydatki na paliwo. Jazda na oponach Nokian WR SUV 4 jest przyjemna i ekonomiczna. Nowa mieszanka gumowa wykazuje wysoką odporność na zużycie.
Kierunkowy bieżnik został pokryty gęstą siecią lamelami, które odpowiadają za przyczepność opony na śniegu oraz błocie pośniegowym. Za stabilną i przewidywalną jazdę z dużą prędkością po każdej nawierzchni odpowiada ciągłe centralne żebro.
Wypustki Snow Claw idealnie przylegają do miękkiego podłoża pokrytego świeżym „puchem”, gwarantują maksymalną przyczepność na śniegu oraz poprawiają sterowność podczas pokonywania zakrętów i zmiany pasa ruchu z dużą prędkością.
Polerowane rowki nadają oponie Nokian WR SUV 4 charakteru oraz odprowadzają nadmiar wody i błota pośniegowego z powierzchni bieżnika zapobiegając zjawisku aquaplaningu.
Opatentowana technologia Nokian Aramid Sidewalls chroni ściany boczne opony przed uszkodzeniem. Włókna aramidowe czynią bok opony odpornym na uderzenia i rozcięcia.
Zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy (WSI) oznaczony symbolem płatka śniegu informuje kierowcę o granicznej głębokości bieżnika równej 4 mm. Zniknięcie tego symbolu oznacza wymianę opony na nową. Wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) oznaczony cyframi wskazuje głębokość bieżnika wyrażoną w milimetrach. Znikające cyfry pomagają kierowcy ocenić stan zużycia opony.
Oba wskaźniki znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa jazdy.
Pole informacyjne znajdujące się na boku opony pozwala na oznaczenie istotnych informacji o wartości ciśnienia, miejscu montażu opony na samochodzie oraz momencie obrotowym dokręcenia kół.